מילון ערבית מדוברת או מילון ערבי עברי מה לבחור?

סקירה מקיפה: כל המילונים לערבית מדוברת וערבית ספרותית, קלאסית ותקשורתית

פירוט המילונים הקיימים בשוק בערבית מדוברת וספרותית, מילונים מקוונים וההבדלים ביניהם

בשוק הספרים בשפה הערבית יש מגוון לא גדול של מילונים  בתחום השפה הערבית: מילון עברי ערבי, מילון ערבי עברי לערבית הספרותית והמדוברת כאחד. ריכזנו עבורכם רשימה של מילונים שימושיים לערבית מדוברת, ערבית קלאסית וערבית ספרותית, בתקווה שתפיקו מהם תועלת.

מילון ערבי עברי - ערבית ספרותית ושל אמצעי התקשורת

מילון שרוני - מילון ערבי עברי

מילון אברהם שרוני ערבי עברי הוא הנפוץ והמומלץ ביותר בישראל ללומדי ערבית ספרותית / תקשורתית. מתאים ומותר לשימוש בבחינות הבגרות ולמכינות לערבית ספרותית באוניברסיטאות, 926 עמודים בכריכה קשה.

מילון איילון - שנער ערבי - עברי

המילון מכיל את אוצר היסוד של הערבית החדשה בשימושה הספרותי, המדעי והעיתונאי. הוא מיוסד בעיקרו על חומר קריאה עשיר ומגוון מעיתונים וכתבי עת ערביים וכן מספרים רבים בתחום הספרות היפה והספרות המקצועית. 448 עמ', כריכה רכה.

מילון שלמה אלון עברי - ערבי - עברי

יריב לוין - מילון מונחים כלכליים עברי - ערבי - אנגלי

מילון דו לשוני עברי – ערבי / ערבי – עברי שימושי מאת שלמה אלון עם 1,025 עמודים ומעל ל-30,000 ערכים המתמקדים בחיי היומיום ומונחי התקשורת, מנוקד, מתאים לסטודנטים וללומדי השפה בצורה עצמאית. 499 עמ', כריכה רכה.

מילון תלת-לשוני, עברי-ערבי-אנגלי ובו כ-2,000 ערכים בכל אחת משלוש השפות, בקשת רחבה של תחומים מחיי הכלכלה והמסחר, וכן מונחים המיוחדים למערכות בנקאיות וכלכליות הפועלות על פי כללי ההלכה האסלאמית. 240 עמודים, כריכה קשה.

מילון עברי ערבי - יחזקאל קוג'מן

גרסתו האחרונה של מילונו הותיק של הבלשן והמתרגם יחזקאל קוג'מן אשר יצאה לאור בשנת 1970. המילון כולל 50 אלף ערכים שונים על פי סדר האלפבית העברי ולצידם המונחים המתאימים בערבית הספרותית. כריכה קשה, 1035 עמודים. המילון מתאים למתרגמים וללומדי השפה הערבית הספרותית כאחד.

מילון ערבית ספרותית למונחים לועזיים בעברית

מילון מיוחד המתרגם מונחים לועזיים הנמצאים  בשפה העברית בתחומי הרפואה, הטכנולוגיה, הביולוגיה ועוד לערבית הספרותית על פי סדר האלפבית, כך למשל: אבולוציה, אבסולוטי, אבסורד. מאת מוחמד אלחמאמדה. כריכה רכה 104 עמודים 17 על 12 ס"מ.

מילון ערבית מדוברת

מילון ערבית מדוברת ערבי - עברי

המילון הערבי – עברי לשפה המדוברת הפלסטינית (ארצישראלית) של יוחנן אליחי הוא המילון המקיף והעדכני ביותר לשפה הערבית המדוברת בלהג הפלסטיני – ארצישראלי, מכיל כ-10,000 ערכים,  כריכה קשה, 613 עמודים.

מילון ערבית מדוברת עברי - ערבי

כ-7,000 ערכים וכ-20,000 משפטים בערבית מדוברת להדגמת השימוש במילה. המילון כתוב בתעתיק עברי מדעי. כריכה רכה, 553 עמ'.

מילון ערבית ספרותית - מילונים מקוונים

  • מילון ערבי – עברי  – ערבי לערבית מודרנית של האוניברסיטה העברית בירושלים, מבוסס על מילון איילון שנער, דורש מנוי, הכניסה לסטודנטים באמצעות מערכות האוניברסיטה ללא תשלום – לחצו כאן

  • מילון ערבי – עברי  – ערבי חינמי לערבית מודרנית של מט"ח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית – לחצו כאן
  • אלבאחת' אלערבי: מנוע חיפוש כולל למונחים בערבית קלאסית הכולל את הספרים הבאים: לִסַאן אֶלְעַרַבּ, מַקַאיִיס אללֻעַ'ה, אלצִחַאח פי אללֻעַ'ה, אֶלְקַאמוּס אֶלְמֻחִיט, אלעֻבַּאב אלזַאחֶ'ר, לחצו כאן

  • אלמעאני מילון ערבי – ערבי מקיף לערבית ספרותית, וערבית קלאסית, עם התייחסות לערבית מדוברת, מומלץ – לחצו כאן
  • אַלְמַעַאנִי מילון ערבי – אנגלי, מנוקד לערבית ספרותית וערבית קלאסית – לחצו כאן

  • מילון אוקספורד ערבי – אנגלי – ערבי לערבית מודרנית, עם צירופים נפוצים, מילים קרובות ועוד הרבה אפשרויות שימושיות, בתשלום (חודש ראשון חינם) – לחצו כאן
  • מילון ליין (Lane) ערבי – אנגלי, לחצו כאן
  • אַלְמַעַאנִי מילון ערבי – צרפתי, מנוקד לערבית ספרותית וערבית קלאסית – לחצו כאן
  • אַלְמַעַאנִי מילון ערבי – אנגלי וערבי – ערבי למונחי הקוראן – לחצו כאן
  • אַללֻעַ'את מילון אנגלי – ערבי למונחי הקוראן – לחצו כאן

מילון ערבית מדוברת - מילונים מקוונים

  • מילון ערבית מצרית + מילון ערבית לבנטינית של פרוייקט Living arabic (אנגלית – ערבית), לחצו כאן

  • גם מילון ערבי  – ערבי  ללהגי הערבית המדוברת השונים (ערבית מצרית, ערבית סעודית, ערבית לבנונית, סורית, אלג'ירית ועוד), מילון חלקי ולא מנוקד, לחצו כאן

    ואללה אעלם
אותיות בערבית מילון ערבית מדוברת מילון ערבי עברי