הקריקטורה השבועית: "מדינונת" חיזבאללה בתוך לבנון

מאמר אורח מאת עידית בר

קן ל"טרור" בין העצים- מתוך מדור הקריקטורה השבועית של עידית בסימן ה"מדינונת" של חזבאללה בתוך לבנון.
עיתון אלערב (العرب), לונדון.

הרקע לקריקטורה

האם ערב הסעודית תבליג על כך שאיראן משתלטת על מקומות אסטרטגיים במזה"ת? כך שואלים בעיתון "אלעַרַבּ" הלונדוני.
לאיראן יש תכנית לטווח ארוך להשתלט על מדינות באיזור המזה"ת מבלי להזדקק אפילו לטנק אחד. היא מעודדת את האוכלוסיה השיעית למרוד בשלטון, ומסייעת לה בתחמושת ובלוחמים. איראן עושה זאת בעזרת ה"סוכן" שלה בלבנון, הוא ארגון "חזבאללה" השיעי.
חזבאללה, בעצם, הקים מדינה בתוך מדינה. הוא שולט על כל המנגנונים הביטחוניים בלבנון, פועל לקידום האינטרסים האיראניים ומערער את היציבות באיזור. ראש ממשלת לבנון, סעד אלחרירי, שהתפטר זה עתה אף האשים את איראן וחזבאללה בהתערבות בענייני ארצו ואיום על בטחונה.

לבנון וחיזבאללה קריקטורה

תיאור הקריקטורה

העץ עם הגזע העבה מסמל את לבנון (لبنان).
על הקן הענק כתוב: המדינה הקטנה (ה"מדינונת") של חזבאללה (دويلة حزب الله, דֻוַויְלַת חזבאללה).
הנשר המקנן הוא בדמותו של מזכ"ל חזבאללה – נסראללה.

ערבית על קצה המזלג

דֻוַויְלַה (دويلة) = מדינה קטנה (דַוְלַה=מדינה)
סַיְטַרַה (سيطرة)= שליטה
דַבַּאבַּה (دبّابة) = טנק

שאלות מנחות

  • האם סעד אלחרירי מוחזק במעצר בסעודיה כפי שטוענים כל מיני פרשנים? או שמא העובדה שהוא נפגש עם דיפלומטים ואישים בכירים במהלך שהייתו בסעודיה מצביעה על כך שהוא איש חופשי, וזה רק "פיברוק" איראני כפי שטוענים בעיתונים הערבים? האם מישהו באמת יודע את התשובה?
  • עיתונאים לבנונים מציעים ליצור קואליציה (ערבית-סונית כמובן) נגד חזבאללה ולאלץ אותו לסור למרותה -הרעיון נשמע כמו חלום ישראלי רטוב, אך האם הוא בר יישום?
  • האם יממש הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן את איומו ויעביר את שדה הקרב לעומק השטח האיראני? האם צפוי בקרוב עימות צבאי בין סעודיה לאיראן?

עידית בר, מרצה, ערביסטית ומזרחנית. חוקרת ומנתחת קריקטורות מהעיתונות הערבית. בעלת בלוג "הקריקטורה השבועית של עידית": "הקריקטורה מושכת את העין. היא יכולה להיות צינית ונשכנית, משעשעת וביקורתית, אך היא תמיד מעבירה מסר חזק. אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אבל קריקטורה שווה לעיתים אלף תמונות."

עידית בר

יש לכם שאלות? נשמח לענות