על פוסט מתורגם מערבית שיצא משליטה ועל חשיבות לימוד השפה הערבית בישראל

במסגרת קבוצת הדיון חדשות העולם הערבי והאסלאמי שאנו מפעילים ברשת החברתית פייסבוק, ואשר מנטרת מגמות והתרחשויות בעולם הערבי בצורה עניינית וללא פילטרים, העלה אחד מאושיות הקבוצה, שי עמירן המכונה Shay Ket פוסט חשוב המתייחס לתגובותיהם של דוברי הערבית על רקע פרשת החייל אשר הותקף למול המצלמות בימים האחרונים. הפוסט המדובר זכה למאות לייקים ושיתופים תוך זמן קצר.

על מה מדובר?

שי עמירן תגובות בערבית מאתר אלג'זירהמספר תגובות של מגיבים ערביים בעלות מספר רב מאוד של לייקים שהפתיעו את הקוראים הישראלים, זאת מתוך כתבת וידאו שפורסמה באתר אלג'זירה על רקע פרשת החייל חסר האונים שנפל למארב תקשורתי ביו"ש.

אם היה מדובר במגיבים דוברי ערבית של טרם עידן דאע"ש והתפרקות מדינות הלאום הערביות, הרי שהתגובות היו צפויות, אולם בתקופה זו של מאות אלפי פליטים והרוגים בכאוס הדמים והחורבן שמתחולל מסביבנו, מסע הדמוניזציה של כלי התקשורת הערביים כנגד מדינת ישראל והעם היהודי, לא צולח יתר על המידה.

לרוע מזלם של עורכי אלג'זירה, שמקפידה גם בימים קשים אלו של חורבן ארצות אחרות בהן מתקיימים סכסוכים עצומים בהיקפם…להציג את ישראל כמקור כל הרוע בעולם, המגיבים לסרטון החלו תוקפים את שליטי מדינות ערב וחיילי מדינות ערב ולא את "המפלצת הישראלית" לכאורה….לא מאהבת מרדכי אלא משנאת דאע"ש והדיקטטורות הערביות.

המפתיע ביותר בתגובות הללו, הוא ההיסטריה וההפתעה של הקוראים הישראליים לנוכח השינויים המתרחשים בתפיסת העולם הערבית (ללא קשר למתרחש בישראל) על רקע התפרקות הסדר הישן באזור.

הנה מבחר מהתגובות מתורגמות לעברית:
אלסייד אחמד: "כשראיתי ילד ערבי מת מרעב ואחר טובע בים והדגים אוכלים אותו כאשר הוא בורח מהמוות אל מדינות המערב….השתכנעתי שהדבר הנורא ביותר שהצמיחו מתוכן מדינות ערב הן השליטים הערבים"

על העובדה שהנשים נשלחו לתקוף את החייל והגברים עמדו מסביב לצלם את המתרחש כתב אמין: "בחיי אלוהים זו בושה שנשים נלחמות והגברים מסתכלים"

אוסאמה: "שימו לב איך שלמרות שיש לו נשק ולמרות שהוא חייל של היישות הציונית הוא לא ירה לו כדור בראש, תארו לכם אותו דבר במדינות ערב, בני עמנו איך הם היו נוהגים…."

למרות כל התהליכים המתרחשים במזרח התיכון, אנו מוצאים את עצמנו מופתעים כל פעם מחדש. נראה כי למרות הזמן הרב שעבר, מדינת ישראל והעם היושב בה עדיין שבויים בקונספציה, שנגרמת בין היתר בשל מתווכים בעלי רצון טוב אשר מטים את השקפת עולמם על הסכסוך היהודי -ערבי. מקרה זה ואחרים מוכיחים עד כמה חשוב לימוד השפה הערבית בכדי שנוכל להבין, להכיר ולצפות במתרחש אצל שכנינו בצורה ישירה וללא פילטרים. הנה קישור לפוסט המקורי, מוזמנים לשתף.